dimecres, 28 de setembre del 2011

SEGONA SESSIÓ: ESTIMAR

A partir de la làmina anterior reprenem la conversa sobre estimar
Miram què ens ha duit en Finland. Quan obrim la senalla n’Andreu se n’adona que ens ha duit el mateix quadre que la darrera vegada.
Margalida: i perquè ens ha duit el mateix?
Joan Miquel: no importa que ho facem!
Margalida: i si li deman a en Finland?
Finland (diu a na Margalida): a en Finland li va agradar molt quan n’Andreu mirava el quadre i va dir que veia un home i una dona que es volien casar. Ho recordau?
Margalida: i perquè es deuen voler casar aquest home i aquesta dona?
Àngela: perquè se deuen estimar
Margalida: i què vol dir estimar, tu estimes qualcú?
Àngela: a na Nerea (la té al costat)
Margalida: i perquè estimes na Nerea?
Àngela: perquè m’agrada
Margalida: vosaltres estimau a qualcú?
M. Victòria: a sa meva mamà
Margalida: i perquè estimes sa mamà?
M. Victòria: perquè m’agrada
Margalida: però, què te fa o te diu sa mamà? pensa-ho
Joan Miquel: jo estim en Toni, perquè va venir a ca meva
Margalida: i sou amics?
Joan Miquel: sí
Margalida: idò estimam els amics?
Pau: jo l’estim molt a n’Adrià, perquè ve a jugar amb en Tro (el cus)
Margalida: ah! Idò també podem estimar els animalets?
Alguns: sí
Margalida: estimam a les persones, als animals, Què més podem estimar?
Marina: jo estim en Foc (un cus)
Naya: tenc un cusset que nom Quira, i estim es meu papà i sa meva mamà!
Margalida: estimau es papà, sa mamà, els animals, qui més estimes Carles?
Carles: els dimonis
Margalida: i com és que estimes els dimonis?
Carles: perquè m’agraden
Pau: els dimonis fan por!
Margalida: pot ser hi ha dimonis que no fan res i poden ser amics
Pau: a jo me fan por
Margalida: pot ser a tu te facin por i no t’agradin massa, i a en Carles li agradin.
Carles: m’agraden perquè surten
Manu: jo tenc una tortuga
Lluc Moll: jo estim n’Andreu perquè és el meu amic
Lluc Munar: jo estim es meu germà Francesc
Margalida: perquè l’estimes a en Francesc?
Lluc Munar: Perquè jo sempre l’acompany a l’escola
Ian: jo som amic d’en Lluc Moll
Margalida: idò estimam els amics, a que sí? Una pregunta: què vol dir estimar? Com ho fem per estimar?
Andreu: li donam un abraçada
Algú: una besada
(Entra na Margalida Soler per la porta)
Margalida: l’estimam a na Margalida Soler?
Ells: sí
Margalida: molt o poc!
Ells: mooooolt
Margalida: i perquè l’estimau?
Ian: perquè ens mostra en Serafí i sa bruixa.
Margalida: i a jo m’estimau?
Ells: síííí!
Margalida: jo també vos estim molt, molt, molt. Però com ho podem fer per estimar?
Margalida: mirau na Naya i na M. Victòria, i n’Ian i na Xisca! Què podem fer per estimar-nos?
Entre tots: abraçades, besades…
Margalida: els papàs i les mamàs vos estimen?
Ells: síííí!
Margalida: i vosaltres els estimau a ells?
Ells: síííí
(Algú estima tant que fa mal al company sense voler)
Margalida: si ens estimam no ens hem de fer mal, i si sense voler en feim, hem de dir que ho hem fet sense voler, i demanam perdó!
Margalida: què vos fan o vos diuen els papàs i les mamàs per estimar-vos?
M. Victòria i Ian: besades
Marina: me fan coses
Margalida: i quines coses són?
Marina: me duen a passejar
Naya: me passegen, i jo ja no qued amb la padrina, vaig amb el papà i la mamà.
Toni: jo estim els meus moixets
Margalida: com ho fas per estimar els moixets?
Toni: els agaf així (fa el moviment d’engronsar amb els braços) i després els amoll.
Pau: anam a passejar en Tro.
Manu: vaig a passejar amb la bici
Margalida: i els papàs i les mamàs no vos diuen cap cosa guapa, una paraula carinyosa
M. Victòria: ens diuen que ens estimen molt!
Àngela: princesa
Naya: a jo me diu que m’estima molt i jo també
Margalida: els ho demanareu als papàs que vos diguin quina paraula guapa vos diuen per cridar-vos?
Nerea: fan aferrada
Margalida: vos feis una aferrada ben forta amb el company que teniu al costat?
(Després seguim fent-nos aferrades i besades perquè tots ens estimam molt, i anam alerta a fer-nos mal)
Margalida: vos fa ganes que facem una abraçada tots junts, i amb en Finland també?



1 comentari: