dijous, 20 d’octubre del 2011

QUÈ PENSAU QUÈ POT SER AIXÒ?




Avui en Finland ha vengut i ens ha duit un full per a cada un on només hi havia 2 retxes paral·leles i unes lletres que deien: EN FINLAND DIU QUÈ PENSEU QUE POT SER AIXÒ?
Pensam i imaginam amb què podem convertir aquestes retxes i ho dibuixam.
Quan ja hem acabat tots de dibuixar, anam a l’estora, arriba na Margalida Soler a l’aula, i ens demana què hem fet.
Entre tots li contam que ens ha duit un paper que hi havia retxes.
Margalida S: què vos ha dit que havíeu de fer en Finland?
Àngela: hem de dibuixar el que hem de pensar
Margalida S: primer hem de pensar i després hem de dibuixar. Què hi havia quan en Finland vos ha donat el paper?
Ells: retxes
Margalida S: quantes retxes?
Ells: dues
Margalida S: i com estaven aquestes retxes?
Àngela: separades
Margalida S: i com són aquestes retxes, rectes o tenen curves?
Ells: rectes
Margalida S: sabeu que li diuen a dues retxes rectes que estan una devora l’altra i no se toquen? És difícil, però vos ho cont. Se diu retxes paral·leles. (…) I què vos ha demanat en Finland?
Lluc Munar: ens ha fet escriure aquestes lletres (assenyala les lletres del full)
Margalida B: escriure o llegir?
Ells: llegir
Margalida S: i què diuen aquestes lletres?
Ells: Finland
Tornam a llegir què diuen les lletres!
Margalida S: i què heu fet cada un amb aquestes retxes?
Marina: hem fet el què volíem fer
Margalida B: i per fer el què volieu fer, què heu fet primer?
Àngela: hem dibuixat
Margalida S: i abans de dibuixar què heu fet?
Sergi: hem pensat
Margalida B: heu pensat amb què podieu convertir aquestes dues retxes.
Margalida S: idò ara, demanam a cada nin què ens expliqui amb què ho ha convertit!
Ivan: amb una branca d’arbre que té una flor
Sergi: amb una escala
Margalida S: i perquè ho has convertit amb una escala?
Sergi: perquè té retxes cap a dalt
Margalida S: i tu què li has fet a les retxes que estaven cap a dalt per convertir-ho amb una escala? (…) què és això? (assenyala els escalons de l’escala)
Sergi: per pujar
Marouane: un avió
Margalida S: i perquè ho has convertit amb un avió?
Marouane: per anar molt amunt
Margalida S: i vosaltres què heu dibuixat?
Andreu: jo he fet una escala
Ian: jo he fet una altra escala
Xesca: un tobogan
Margalida S: idò espera un moment XEsca! Susana i tu què has fet?
Susana: una cosa
Margalida S: quina cosa?
Susana: una escala
Juan Francisco: una escala
Margalida S: perquè heu fet tantes escales?
Xesca: perquè he fet l’escala per pujar al tobogan
Margalida B: i on és el tobogan Xesca?
Xesca: aquí darrera (assenyala el dibuix de l’escala, perquè el tobogan està a l’altra part)
Margalida S: i on pujava la teva escala Ian?
Ian: allà dalt de tot
Margalida B: i què hi ha a dalt de tot?
Ian: formigues
Joan Miquel: una escala
Margalida B: i això què hi ha què és (el seu dibuix no té retxes com les altres escales, ha dibuixat el que em sembla un nin)
Joan Miquel: això és el nin que puja l’escala
Margalida S: i fins on puja aquesta escala?
Joan Miquel: aquí dalt (assenyala el dibuix que hi ha damunt el seu)
Margalida S: i si t’imagines on puja aquesta escala, on va?
Joan Miquel: aquí dalt (assenyala novament el dibuix de dalt)
Margalida B: i quan has pujat a dalt de tot què hi trobaràs?
Joan Miquel: aquest dibuix!
Margalida S: deixa el dibuix, mira’m, pensa on t’agradaria pujar si tu poguessis triar, on t’agradaria pujar amb aquesta escala, al cel, dalt d’una teulada…
Joan Miquel: a dalt (segueix assenyalant el dibuix de més amunt)
Margalida S: deixa el foli, pensa
Margalida B: imagina’t-ho!
Margalida S: on t’agradaia pujar amb una escala, deixa el dibuix!
Joan Miquel: al cel
Margalida B: i tu que has fet aquí?
Pau: una casa
Margalida S: on té el sòtil?
Pau: assenyala la part de dalt
Margalida S: i té porta?
Pau: sí, (assenyala el lloc on correspondria per lògica a la porta, però no està dibuixada?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada